چیزی که این روزها از نان شب برای کودکان واجب تر است!

نیاز کودمان به آب سالم آشامیدنی در فصل تابستان

دانستن چرایی آن از دانستن پاسخ 2 حرفی آن یعنی “آب” مهم تر است. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا بفهمید که چرا نوشیدن مداوم آب در فصل تابستان برای کودکان از نان شب هم واجب تر است.

چرا نوشیدن آب در تابستان اینقدر مهم است ؟

در تابستان نوشیدن آب به میزان کافی و بالاتر از میزان رفع تشنگی از هر چیزی برای کودکان مهم تر است.

کودکان دارای نیاز بیشتر به مایعات هستند و بدن آن‌ها به دلیل وزن کمتر، و نسبت سطح بدن به وزن بالاتر، و همچنین جنب و جوش و فعالیت بیشتر، سریع‌تر نسب به بزرگسالان دچار از دست دادن مایعات و هیدراسیون می‌شوند. در زیر به توضیح برخی از دلایل مهمی که نوشیدن آب در تابستان برای کودکان ضروری است، می‌پردازیم:

1. حفظ هیدراسیون : کودکان در فصل تابستان بیشتر از بزرگسالان دچار خشکی بدن و هیدراسیون هستند. نوشیدن مقدار کافی آب برای کودکان به حفظ هیدراسیون بدن و جلوگیری از مشکلات مربوط به خشکی بدن کمک می‌کند.

2. حفظ سلامتی : مصرف آب به موازات بازدید کودکان از فعالیت‌های خارجی در فصل تابستان مانند بازی و ورزش، به حفظ سلامتی آن‌ها کمک می‌کند. آب به خنثی کردن سموم بدن و حفظ عملکرد صحیح اعضا و اندام‌های بدن کودکان کمک می‌کند.

3. حفظ عملکرد مغز : نوشیدن آب به کودکان کمک می‌کند تا مغز آن‌ها به درستی کار کند و از خستگی ذهنی و کاهش تمرکز جلوگیری شود.

4. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها : آب کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بدن کودکان تقویت شود و از ابتلا به بیماری‌های مختلف مانند ادرار‌ریزی، عفونت‌های مجاری ادراری و سایر عفونت‌ها جلوگیری شود.

5. محافظت از پوست : آب کمک می‌کند تا پوست کودکان از داشتن رطوبت لازم برخوردار باشد و از خشکی و خراش‌های ناشی از خشکی پوست جلوگیری کند. همچنین، نوشیدن آب می‌تواند به تازگی و جوانی پوست کمک کند.

6. کاهش خطر زخم‌های معده : نوشیدن آب می‌تواند از افزایش اسید معده و زخم‌های معده جلوگیری کند و عملکرد گوارش را بهبود بخشد.

بنابراین، نوشیدن آب به میزان کافی برای کودکان در فصل تابستان بسیار حیاتی است و باید به طور مداوم و منظم برای حفظ سلامتی آن‌ها توجه شود. لازم به ذکر است تمام موارد گفته شده در مورد بزرگسالان نیز صدق می کند منتها در مورد کودکان و دانش آموزان تاثیر پذیری بالاتری وجود دارد.

در بیرون از خانه برای رفع تشنگی کودک چه کنیم ؟!

وقتی که کودکان در منزل هستند علاوه بر اینکه آب سالم همیشه در دسترس است میزان از دست دادن آب بدن بسیار کمتر از وقتی است که کودک در بیرون از خانه در زیر نور آب در حال فعالیت یا گشت و گذار است. مشکل وقتی حاد می شود که کودک در تابستان بیرون از خانه به سر می برد. در این زمان میزان از دست دادن آب بدن از طریق تعریق و فعالیت بدنی چند برابر می شود. در اینگونه مواقع کودک می بایست به میزان کافی آب بنوشد. ولی نکته بسیار مهم این است که آیا آب سالم را می توان از بیرون از خانه تهیه نمود ؟ شاید گمان کنید که جواب آن بسیار ساده است، یعنی خرید بطری آب یکبار مصرف از مغازه ها! ولی شدیدا توصیه می شود که از خرید بطری های آب یکبار مصرف خودداری شود!

چرا خوردن آب چاه بهتر از خوردن آب بطری های یکبار مصرف است!

برای پاسخ به این سوال شمارا به دیدن این ویدئو دعوت می کنیم :

آبهای بسته بندی شده از بطری های یکبار مصرف از جنس پلیمری ساخته شده اند که وقتی توسط مغازه دارها در بیرون از مغازه و در معرض تابش نور آفتاب، و یا داخل فریز قرار داده می شوند باعث آزاد شدن مواد شیمیایی بطری یکبار مصرف آن شده که به شدت برای بدن مضر است.
سعی شود که برای بیرون از خانه آب همراه خود داشته باشید تا زمان تشنگی بخصوص در فصل تابستان، نیازی به بطری های آب معدنی یکبارمصرف نداشته باشید.

در خارج از خانه، نیاز بدن به آب را چگونه برطرف نمائیم ؟

بهترین راهکار در این خصوص همراه داشتن آب در قمقمه است. آب تصفیه شده و یا آب جوشیده شده ای که از قبل سرد شده است را در قمقمه ریخته و همراه خود و کودکان داشته باشید. اجازه ندهید نیاز بدن کودک به آب از طریق آب ناسالم و آب حاوی مواد شیمیایی مضر در بطری های یکبار مصرف تامین شود.

در قسمت محصولات قمقمه در دلساتحریر می توانید انواع قمقمه خارجی و درجه 1 را با قیمت مناسب تهیه نمائید.

انواع قمقمه آب فانتزی و لیوان مدرسهدیدن همه لیست

تومان 185,000
این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند
تومان 297,000
این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند
تومان 185,000
این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند
تومان 297,000
این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند
تومان 288,000
این محصول دارای انواع مختلفی می باشد. گزینه ها ممکن است در صفحه محصول انتخاب شوند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *